اینفلوئنسرها: مروری بر نظرات نی نی سایتیها
این روزها همه جا صحبت از اینفلوئنسرهاست. از تبلیغات ریز و درشت گرفته تا زندگیهایی که به ظاهر بینقص به نظر میرسند، اینفلوئنسرها بخش جداییناپذیری از دنیای مجازی ما شدهاند. اما نظر کاربران نی نی سایت در مورد این افراد چیست؟ در این پست به خلاصه ۲۵ مورد از نظرات و تجربیات کاربران این سایت محبوب میپردازیم.

- ✅بیشترشون فقط دنبال پول جمع کردنن و کیفیت محتوا براشون مهم نیست.
- ✅بعضیها خیلی با صداقت تبلیغ میکنند و واقعاً به فکر مخاطبشون هستن.
- ✅متاسفانه خیلیهاشون دروغگو هستن و فقط ظاهر زندگی رو نشون میدن.
- ✅من از چند تا اینفلوئنسر خرید کردم و راضی نبودم.
- ✅بعضیهاشون خیلی بیادبانه با مخاطب برخورد میکنند.
- ✅من با دیدن پستهای اینفلوئنسرها احساس افسردگی میکنم.
- ✅بعضی از اینفلوئنسرها واقعا ایده های خوبی برای زندگی ارائه میدن.
- ✅من چند تا پیج خوب پیدا کردم که محتوای آموزشی رایگان میذارن.
- ✅به نظر من اینفلوئنسرها مسئولیت اجتماعی دارن.
- ✅خیلی از اینفلوئنسرها فقط دارن سبک زندگی خودشون رو تبلیغ می کنن و به فکر بقیه نیستن.
- ✅من از اینفلوئنسرها برای انتخاب رستوران و کافه ایده میگیرم.
- ✅بعضی از اینفلوئنسرها خیلی خوب تونستن کسب و کار خودشون رو راه بندازن.
- ✅من به هیچ عنوان به تبلیغات اینفلوئنسرها اعتماد ندارم.
- ✅به نظر من باید اینفلوئنسرها مالیات بدن.
- ✅بعضی از اینفلوئنسرها واقعا باعث پیشرفت سطح آگاهی جامعه میشن.
- ✅من از اینفلوئنسرها برای پیدا کردن لباس و اکسسوری جدید ایده میگیرم.
- ✅بعضی از اینفلوئنسرها خیلی رفتارهای خطرناکی رو ترویج میدن.
- ✅من از دیدن زندگی لاکچری اینفلوئنسرها خسته شدم.
- ✅به نظر من باید قوانین سختگیرانه تری برای فعالیت اینفلوئنسرها وضع بشه.
- ✅بعضی از اینفلوئنسرها خیلی خوب تونستن با مخاطبشون ارتباط برقرار کنن.
- ✅من از اینفلوئنسرها برای یادگیری نکات آرایشی و بهداشتی ایده میگیرم.
- ✅خیلی از اینفلوئنسرها فقط دارن از سادگی مردم سوء استفاده می کنن.
- ✅من به دنبال اینفلوئنسرهایی هستم که محتوای علمی و آموزشی ارائه میدن.
- ✅به نظر من اینفلوئنسرها تاثیر زیادی روی فرهنگ جامعه دارن.
- ✅بعضی از اینفلوئنسرها خیلی خوب تونستن از طریق فضای مجازی کسب درآمد کنن.
این نظرات صرفا نمونهای از تجربیات کاربران نی نی سایت بود.
اینفلوئنسرها در نی نی سایت: 25 تجربه خواندنی
نی نی سایت، به عنوان یک انجمن آنلاین بزرگ برای زنان، بستری است برای تبادل نظر و تجربه در زمینههای مختلف. در این میان، بحث اینفلوئنسرها و تاثیرگذاری آنها همواره موضوعی داغ بوده است. در این پست، 25 مورد از تجربیات و نظرات کاربران نی نی سایت در مورد اینفلوئنسرها را خلاصه کردهایم:
1. تبلیغات اغراقآمیز و گمراهکننده
بسیاری از کاربران معتقدند اینفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات، بیش از حد اغراق میکنند و اطلاعات دقیقی ارائه نمیدهند. گاهی این تبلیغات به حدی غیرواقعی است که مخاطب را به اشتباه میاندازد و باعث خرید محصولی میشود که اصلاً انتظارات او را برآورده نمیکند. متاسفانه، برخی از این تبلیغات حتی میتوانند برای سلامتی افراد خطرناک باشند. یکی از کاربران نوشته بود: “اینقدر از یه کرم تعریف کرد که فکر کردم اکسیره، خریدم دیدم از کرمهای ارزون قیمت هم بدتره!”مسئله اصلی این است که اعتبار اینفلوئنسر زیر سوال میرود وقتی تبلیغ دروغین انجام میدهد. باید به یاد داشت که اعتماد سازی فرایندی طولانی و دشوار، اما تخریب آن بسیار آسان است. برخی اینفلوئنسرها فقط به فکر منافع خود هستند و به مخاطب اهمیتی نمی دهند.
2. تاثیر منفی بر اعتماد به نفس
برخی کاربران نی نی سایت معتقدند که دیدن زندگی به ظاهر بینقص اینفلوئنسرها، باعث کاهش اعتماد به نفس در آنها میشود. مقایسه مداوم زندگی خود با زندگی اینفلوئنسرها میتواند باعث احساس نارضایتی و افسردگی شود. تصاویر ویرایش شده و فیلترهای زیبایی، تصویری غیرواقعی از زندگی ارائه میدهند. یکی از کاربران در این مورد نوشته: “همش فکر میکنم من چرا مثل اینا نیستم؟ زندگیم خیلی معمولیتره. “این احساس کمبود، به مرور زمان میتواند آزار دهنده باشد. بهتر است به جای مقایسه، روی نقاط قوت خود تمرکز کنیم. باید به این واقعیت واقف باشیم که زندگی اینفلوئنسرها فقط بخشی از واقعیت است.
3. تبلیغ محصولات گران قیمت
بسیاری از اینفلوئنسرها، محصولاتی را تبلیغ میکنند که برای اکثر افراد جامعه گران و غیرقابل دسترس هستند. این موضوع باعث ایجاد حس تبعیض و نارضایتی در بین مخاطبان میشود. تمرکز بر برندهای لوکس، تبلیغ نوعی سبک زندگی است که برای همگان قابل دستیابی نیست. کاربری نوشته بود: “همش لباس مارک و وسایل گرون قیمت نشون میدن، انگار همه پولدارن!”این نوع تبلیغات، طبقاتی بودن جامعه را پررنگ تر می کند. بهتر است اینفلوئنسرها به تبلیغ محصولات با قیمت مناسب تر هم بپردازند. مخاطبان بیشتر از تبلیغ محصولاتی که خودشان میتوانند تهیه کنند، استقبال می کنند.
4. عدم شفافیت در تبلیغات
برخی از اینفلوئنسرها به طور واضح اعلام نمیکنند که محتوای آنها تبلیغاتی است. این پنهانکاری باعث میشود که مخاطب فریب بخورد و تصور کند که اینفلوئنسر واقعاً به آن محصول علاقه دارد. عدم شفافیت در تبلیغات، نقض حقوق مصرف کننده است. کاربری نوشته بود: “تازه فهمیدم که اون پستش تبلیغاتی بوده! چقدر ساده بودم که باور کردم. “شفافیت، باعث افزایش اعتماد مخاطب می شود. قوانین تبلیغات باید در این زمینه سختگیرانه تر باشند. اینفلوئنسرها باید به اخلاق حرفهای پایبند باشند.
5. تاثیر مثبت در آگاهیرسانی
در کنار موارد منفی، برخی از کاربران معتقدند که اینفلوئنسرها میتوانند در آگاهیرسانی در مورد مسائل مهمی مانند سلامت، حقوق زنان و مسائل اجتماعی نقش موثری داشته باشند. برخی از اینفلوئنسرها از تریبون خود برای حمایت از خیریهها و کمپینهای اجتماعی استفاده میکنند. این نوع فعالیتها، تاثیر مثبتی بر جامعه دارد. کاربری نوشته بود: “خوشحالم که این اینفلوئنسر در مورد این بیماری اطلاع رسانی کرد، خیلی ها نمی دونستن. “اینفلوئنسرها با کمک به اطلاع رسانی مسائل مهم، میتوانند نقش سازنده ای ایفا کنند. باید از اینفلوئنسرهایی که در این زمینه فعالیت می کنند، حمایت کرد. مسائل مهم جامعه باید در فضای مجازی بیشتر مطرح شوند.






به نظرم خیلی از اینفلوئنسرا بیشتر شبیه فروشنده های دوره گردن تا آدم های با اعتبار، من یه بار برا تبلیغ پودر سفیدکننده دندون کلی هزینه کردم و فایده ای نداشت.
بعضی از اینفلوئنسرا واقعا کارشون حرفه ایه، مثلا پیجی رو دنبال میکنم که همیشه قبل تبلیغ یه ماه خودش محصول رو تست میکنه.
دخترخالم بعد دیدن استوری های اینفلوئنسرا یه سرنگ خریده بود برای تزریق ژل لب و آخرش مجبور شد بره بیمارستان، واقعا بعضی چیزا رو نباید ساده گرفت.
چند وقتی میشه فقط اینفلوئنسرهای علمی رو دنبال میکنم، اونایی که در مورد روانشناسی و مهارت های زندگی حرف میزنن خیلی به درد بخور ترن.
یه بار پست یه اینفلوئنسر رو دیدم که با نیسان رفت رستوران لاکچری، اون پست ۲۰۰ تا کامنت گذاشتن همش میپرسیدن نیسانو از کجا آوردی اصن! آخه کی با نیسان میره رستوران ۵ستاره؟